woensdag 28 november 2012

Een nieuw begin




Zuchtend realiseer ik me dat mijn tweede studie ook niks is geworden. Dat is jammer, maar niet het einde van de wereld. Ze zeggen dan ook; 'waar een deur sluit, gaat een raam open.' Het is erg jammer, maar het is beter om je 'fout' toe te geven, en opnieuw te beginnen.






Ik had veel verwachtingen van deze studie, maar helaas is het toch anders gelopen. Ik zat op Inholland in Den Haag, en de dingen die erover gezegd zijn, zijn echt waar; slechte begeleiding en lessen. Ik heb er veel rare dingen meegemaakt in zo'n korte tijd. Tuurlijk ligt het niet alleen aan de school, maar ook aan mij. Ik ben iemand die duidelijkheid moet krijgen met alles, en dat kreeg ik niet. Plus, ik vond het na een paar weken niet meer leuk door de hoeveelheid management & organisatie en wiskunde. Ik houd meer van de creative dingen, en daar ga ik me vanaf nu ook op richten. Ik moet het echt leuk vinden, wil ik er voor gaan. En dat had ik niet.

Daarom ga ik vanaf januari vijf maanden verschillende bedrijfjes af om daar te werken. Mijn vader kent de entertainment wereld goed, en daar bof ik dan ook mee. Zo ga ik werken bij een reclamebureau, bij de tv en bij de Telegraaf. Hier heb ik heel erg veel zin in, en kan ik er eindelijk achter komen wat ik nu het leukste vind. Ik ben van plan hier een paar keer (of heel veel) verslag over te gaan doen op mijn blog, dus stay tuned!

Wat ik nu wel geleerd heb is om je hart te volgen en echt te doen wat je leuk vind. Het leven duurt maar kort, dus geniet er dan ook van. Ga niet vier jaar iets zitten doen terwijl je dat helemaal niet leuk vind. En als laatste, er is meer to life dan alleen school. School is natuurlijk erg belangrijk, maar je gezondheid en of je gelukkig bent is nog veel belangrijker. Dus doe wat je leuk vind, en probeer elke dag te plukken, want het duurt maar even.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten